egtemaii74

نحوه و دلایل قطع دنبه بره گوسفند

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۳۱ ب.ظ

از آنجایی که قطع دنبه بره گوسفند سبب کاهش هزینه های اضافی برای تهیه علوفه ای مورد نیاز دام و همچنین افزایش بازده ای در مجمتع های دامپروری می شود انجام آن البته به طور صحیح بسیار توصیه می شود .

قطع دنبه در بره های تازه متولد شده یکی از روش های عالی در دامداری هایی است که قصد دارند بیشترین بهره وری را در گله های خود داشته باشند . عمل کردن به این شیوه باعث می شود که میزان دوقلوزایی ، و روند وزن گیری در گوسفندان بیشتر شود و اصلاح نژاد نیز در گله اتفاق می افتد .

آخرین قیمت گوسفند زنده در بازار چقدر است ؟

در هنگام قطع دنبه باید نکات بهداشتی را رعایت کرد و از مواد ضدعفونی کننده برای جلوگیری از عفونت هایی که بعدا ممکن است به وجود آید استفاده کرد . این کار را می توان توسط یک پنس مخصوص انجام داد . این پنس را نیز می توانید در فروشنده های لوازم دامپزشکی تهیه کنید .

نحوه انجام قطع دنبه بره های گوسفندان :

ابتدا دنبه را تمیز کرده و از فضولاتی که به آن چسبیده است ، پاک کنید . سپس دنبه بره را از کشی که در بالای پنس مخصوص قرار دارد رد کنید . توجه داشته باشید که این کار را با احتیاط و دقت انجام دهید .

کمبع: دامداران پاک

  • mobail74 sara

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی