egtemaii74

کدام شرکت‌ها مزایای بهتری دارند؟

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵ ب.ظ

مزایای کار کردن در شرکت ویستا سامانه آسا

در زمان تغییر شغل، علاوه بر حقوق دریافتی، محیط کاری و مزایای شرکت‌ها تبدیل به عواملی بسیار مهم در تصمیم‌گیری ما می‌شوند. فرهنگ سازمانی، مزایای رفاهی مختلف، زمینه کاری شرکت و صد البته حقوق دریافتی، می‌توانند کاملا مسیر شغلی ما را تغییر دهند. به همین خاطر دانستن این موارد قبل از انتخاب شرکت مقصد، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا این بار، مزایای کار در شرکت‌های حوزه‌های مختلف نظیر مالی، فین تک، تبلیغات و … را بررسی کنیم. در این بررسی نگاهی به نکات مهم در زمان انتخاب شغل جدید می‌اندازیم و شرکت‌های مختلف را از منظر مزایای شغلی و حقوقی بررسی می‌کنیم. همچنین قصد داریم تا با یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های مالی آشنا شویم. شرکت ویستا سامانه آسا که از زیر مجموعه‌های گروه مالی آگاه است، یکی از شرکت‌های متفاوت از نظر مزایا و فرهنگ کاری در بین شرکت‌های ایران است. در ادامه قصد داریم  و نگاهی دقیق‌تر به این شرکت IT بیاندازیم. با ما همراه باشید.

ویستا

    نکات قابل توجه در زمان انتخاب شرکت

    زمانی که به دنبال یک شغل جدید هستیم، با شرکت‌های مختلفی روبرو می‌شویم که هرکدام در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. حوزه‌های تبلیغات و مارکتینگ، فین تک (Fintech) و اینشورتک (Insurtech)، آموزش، سفر و اقامتگاه، فناوری اطلاعات (IT) و … از جمله حوزه‌های کاری رایج در ایران هستند.

    هر کدام از این زمینه‌های کاری مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال اگر شما متخصص مارکتینگ و بازاریابی باشید، احتمالا آژانس‌های تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ یا استارتاپ‌ها جذابیت بیشتری برای شما دارند. اما اگر برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده اپلیکیشن و سایت باشید، احتمالا شرکت‌های IT و تکنولوژی مقصد بهتری برای مسیر شغلی جدید شما هستند.

    اما با توجه به شرایط اقتصادی امروز، حقوق و مزایای یک شرکت تبدیل به عاملی تعیین‌کننده برای افراد شده‌اند. داشتن علاقه و استعداد در زمینه فعالیت یک شرکت، در کنار مزایای خوب و حقوق رقابتی، می‌تواند انگیزه شما را برای پیوستن به یک شرکت و فعالیت طولانی مدت در آنجا، به طور فزاینده‌ای افزایش دهد.

    کدام شرکت‌ها مزایای بهتری دارند؟

    اینکه بخواهیم با قطعیت درباره مزایا و شرایط شغلی شرکت‌ها نظر بدهیم، کاری سخت و تقریبا نشدنی است. اما با توجه به داده‌های مختلف و آمار به دست آمده از سایت‌های کاریابی، شرکت‌های فعال در حوزه IT و بازارهای مالی، بورس و سرمایه، از وضعیت مالی و شغلی بهتری نسبت به سایر شرکت‌ها برخوردار هستند.

    از آن‌جایی که نحوه فعالیت و کسب درآمد این شرکت‌ها متفاوت و برمبنای ارائه خدمات است، معمولا شرایط مالی خوبی دارند و مزایای رقابتی خوبی به کارمندان خود ارائه می‌دهند. البته تاکید می‌کنیم که در مواردی، شرکت‌های بزرگی که در سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، مزایای بسیار خوبی برای رضایت شغلی و نگهداشت کارمندان خود فراهم می‌کنند. یکی از شرکت‌های فعال در زمینه پول و بازار سرمایه، شرکت ویستا سامانه آسا است. در ادامه بیشتر با این شرکت آشنا می‌شویم.

    حوزه فعالیت و محصولات شرکت ویستا سامانه آسا

    همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، شرکت آسا در زمینه تولید محصولات مربوط به بازار بورس و سرمایه فعالیت می‌کند. اگر تجربه کار با اپلیکیشن‌های معاملاتی و بازارهای مالی را داشته باشید، حتما اسم آساتریدر به گوشتان خورده است. این اپلیکیشن کاربردی، محصولی از شرکت ویستا سامانه آسا است. با توجه به ادغام دانش مالی و بازار سرمایه با تکنولوژی روز دنیا، این شرکت در دسته شرکت‌های فین تکی قرار می‌گیرد. ساختار کلی شرکت، از تیم‌های فنی مختلف تشکیل شده است که هر کدام روی یک محصول از بازار سرمایه فعالیت می‌کنند.

    شناخته‌شده‌ترین محصول آسا، اپلیکیشن محبوب آساتریدر است. آساتریدر یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت آنلاین معاملات بورسی (OMS) است که محبوبیت بالایی بین فعالین این حوزه دارد. سایر محصولات آسا نیز شامل مدیریت دارایی، مدیریت صندوق‌ها، آوای آگاه، سامانه اکسپرس و … می‌شوند.

    تیم‌ها و حوزه‌های شغلی در آسا

    تیم‌های آسا به سه دسته اصلی فنی، ستادی و مدیریتی تقسیم می‌شوند. تنوع تیم‌های فنی ویستا سامانه آسا به قدری زیاد است که شما با داشتن دانش هر نوع برنامه‌نویسی (فرانت-اند، بک-اند، دواپس، هوش تجاری و …) می‌توانید در دل یکی از تیم‌های فنی جای بگیرید.بر اساس اطلاعات موجود در سایت آسا، این شرکت کار خود را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است و امروز در حدود ۳۵۰ نفر پرسنل دارد.

    همچنین تیم‌های مارکتینگ، پشتیبانی فنی، گرافیک و … هم از تیم‌های فعال آسا هستند. به عنوان یه توسعه‌دهنده، مهندس داده، دیتا ساینس (Data Scientist)، گرافیست، دیجیتال مارکتر، کارشناس Help Deck و یا هر عنوان شغلی دیگری، با داشتن تبحر کافی می‌توانید عضوی از ویستا سامانه آسا باشید.

    البته ناگفته نماند که حتی اگر یک نیروی تازه‌کار یا دانشجو هم باشید، می‌توانید وارد مجموعه آسا شوید و با گذراندن دوره کارآموزی و کسب مهارت‌های مختلف، دانش و تجربه خود را گسترش دهید و تبدیل به یک توسعه‌دهنده ماهر و توانمند شوید. از سال ۱۳۹۹، ۳ دوره بوتکمپ استخدامی در آسا برگزار شده است که نتیجه آن، جذب نیروهای جوان و با استعداد در زمینه‌های مختلف فنی و مهندسی است.

    مزایای کار در ویستا سامانه آسا

    اگر بحث حقوق رقابتی و پرداخت به موقع آن، بیمه تامین اجتماعی و مواردی از این دست، که حقوق اولیه و مسلم هر کارمندی هستند را کنار بگذاریم، ویستا سامانه آسا مزایای قابل توجهی دارد. طبق بررسی‌های ما، این شرکت فین تک در مقایسه با شرکت‌های سایر حوزه‌ها و حتی در مقایسه با رقبای خود، مزایای متفاوت و چشم‌گیری دارد. بعضی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

    • امکان دریافت وام و امتیازات مختلف

    • بودجه آموزشی

    • بودجه سلامت روان و داشتن واحد روانشناسی سازمانی

    • تاکید بر توسعه مهارت‌های نرم در کنار توسعه فردی

    • داشتن یک ساختمان در کرج برای راحتی هرچه بیشتر کارمندان و کاهش زمان رفت و آمد

    موارد بالا تنها بخشی از مزایای کار در این مجموعه هستند. اگر کنجکاو هستید که سایر مزیت‌های این شرکت را ببینید، می‌توانید به بخش «همکاری با آسا» در سایت سایت رسمی شرکت مراجعه کنید.

    چطور می‌توانید عضوی از تیم بزرگ آسا شوید؟

    شرکت ویستا سامانه آسا، در عناوین شغلی مختلفی نیرو جذب می‌کند. شما با مراجعه به بخش «همکاری با آسا» در وب‌سایت این شرکت (asax.ir)، می‌توانید از موقعیت‌های شغلی مختلف شرکت آگاه شوید. علاوه بر این، می‌توانید با مراجعه به پلتفرم‌های کاریابی مانند جابینجا و یا لینکدین آسا، از جدیدترین موقعیت‌های شغلی شرکت باخبر شوید و رزومه خود را ارسال کنید. علاوه بر این، در «بلاگ آسا» مقالات مختلفی در حوزه‌های تخصصی و عمومی، مانند توسعه نرم‌افزار، هوش تجاری، دواپس، طراحی UI/UX و … وجود دارد که می‌توانید بخوانید و هرچه بیشتر با حوزه مورد علاقه خود و نکات آن، آشنا شوید.

    • mobail74 sara

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی