egtemaii74

گوسفند نژاد مهربان یست؟

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷ ق.ظ

این گوسفند نژاد مهربان را می توان به عنوان یکی از بهترین گوسفندانی دانست که نژادی ایرانی دارند. این گوسفندها به این دلیل نژادی خوبی معرفی می شوند که ویژگی ها و خصوصیت های منحصر به فردی دارند و برای پرورش به عنوان گوسفند گوشتی می تواند بهترین انتخاب باشد. این نژاد از گوسفند را می توان پرجمعیت ترین نژاد گوسفند ایرانی دانست.

گوسفند مهربان

گوسفند نژاد مهربان به دلیل آن که ویژگی های خاصی دارد می تواند برای پرورش و همین طور برای فروش گوشت یکی از بهترین نژاد های ایرانی باشد. لازم به ذکر است کسی که می خواهد به شغل دامداری بپردازد باید این علم را داشته باشد که درباره نژاد های مختلفی گوسفند اطلاعات لازم را داشته باشد زیرا در غیر این صورت با انتخاب های نادرست و با به جا متحمل ضررهای زیادی می شود. از جمله اطلاعاتی که دامدار باید در اختیار داشته باشد این است که هر نژادی از گوسفندها در چه آب و هوایی می تواند بهتر پرورش یابد.

خرید گوسفند نژاد مهربان

این نوع از گوسفندان به دلیل آن که گوشت با کیفیتی دارند می توانند بهترین انتخاب برای پرورش باشند. دامدار می تواند آن ها را پروا کند و برای ذبح به فروش برساند یا آنکه آن ها را به صورت زنده بخواهد بفروشد در هر دو صورت می تواند سود بالایی از پرورش گوسفند به دست آورد. همان طور که در بالا به آن اشاره کرده ایم نژاد مهربان پرجمعیت ترین نژاد گوسفند در ایران است.

زیست بوم مناسب گوسفندان مهربان

گوسفند مهربان از آن دسته از گوسفندانی است که اگر در محیط زیست خاص خود پرورش داده شود می تواند به بهترین شکل ممکن رشد کند زیرا آب و هوا در رشد ان تاثیر فراوانی دارد. زیستگاه اصلی این نژاد روستایی هم نام خودش در همدان است که اسم این نژاد هم از آن برداشت شده است.

علاوه بر این گوسفندهای مهربان در اطراف زنجان هم می توانند به خوبی پرورش یابند.

این گوسفندان را می توان در حالت کلی به دو گروه تقسیم کرد. گوسفندانی که گوشتی هستند و برای گوشت آن ها را پرورش می دهند و گروه دیگر گوسفندانی هستند که برای گرفتن شیر و تهیه محصولات لبنی از ان استفاده می شود. گروه اول به طور عمده گوسفندان نر هستند و گروه دوم هم که مشخص است گوسفندان ماده می باشند.

در این باره باید بگوئیم که شیر و گوشت تولید شده توسط این گوسفندان از کیفیت بالایی برخوردارند.

خصوصیات ظاهری گوسفند نژاد مهربان

این گوسفندان بدن دراز و کشیده ای دارند که از ویژگی های اصلی برای شناختن این نژاد به حساب می آیند. گوسفندان نژاد مهربان جثه ای بزرگ دارند که همین باعث می شود وزن آن ها هم بالا باشد. درباره وجود شاخ در این نژاد می توانیم این گونه بیان کنیم که قوچ ها با شاخ هستند و میش ها بدون شاخ می باشند. این گوسفندها به طور معمول سر و گردن بدون پشمی دارند. گوسفندهای نژاد مهربان معمولا دنبه ای بزرگ دارند که قسمت زیری آن پشمی ندارد.

منبع: دامداران پاک

  • mobail74 sara

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی