egtemaii74

قیمت گوسفند چند قلوزا

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۰۴ ب.ظ

در این بخش با ارائه قیمت گوسفند چندقلوزا و همچنین  معرفی بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا در خدمت شما کاربران عزیز هستشم  و قصد داریم در این مقاله به انواع نژاد گوسفندان چند قلوزا به همراه ژن چند قلوزا  و در نهایت با ارائه قیمت گوسفند چند قلوزا در خدمت شما عزیزان باشیم. همانطور که می دانید گوسفندان در نژاد های مختلف در سرتاسر دنیا و همچنین کشور ایران در حال پرورش و نگهداری هستند که یکی از این نژاد ها گوسفندان چند قلوزا است و بر اساس موارد مختلف در مناطق و  زیست بوم های مختلف در قالب دامپروری نگهداری می شوند که در ادامه به معرفی کامل گوسفند چند قلوزا خواهیم پرداخت.

از آنجایی که مهمترین منبع تولید گوشت روزمره انسانها از طریق دام زنده تامین می شود و همچنین از دام زنده می توان در تولید شیر و همچنین گوشت و پشم از آنها بهره مند شد. اما نگهداری از این نوع پستانداران می بایست به صورت کاملاً اصولی نگهداری شود تا از مبتلا به انواع بیماریها و در نهایت منجر به رشد و افزایش تعداد این نوع دام زنده گردد. اما متاسفانه امروزه برخی از دامداران با رعایت نکردن اصول بهداشت و همچنین واکسینه نکردن این نوع دام زنده شاهد زاد و ولد های کمتر و در نهایت با ضرر و زیان روبرو می‌شوند که می بایست در این راستا با دانش کافی از هر نوع نژاد از گوسفندان اقدام به نگهداری و پرورش کرد.

یکی دیگر از مواردی که می بایست در راستای تولید مثل در میش ها از آن مطلع شد این است که عوامل زیادی مانند سن دام ،  میزان کیفیت تخم کدام ، اسپرم قوچ ، فلاشینگ و و تغذیه مناسب و ارگانیک و همچنین با کیفیت می تواند در تولید مثل دام گوسفند زنده و سایر دام ها تاثیر بسزایی داشته باشد. اما در نظر داشت یکی از بهترین راه ها جهت افزایش تعداد دام ها از طریق زاد و ولد نکهداری از گوسفندان چند قلوزا است با استفاده از این روش می توان میزان و تعداد دام را در مدت زمان کمتر افزایش و به سود بهتری دست یافت.

قیمت گوسفند چند قلوزا

در این بخش علاوه بر معرفی بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا ما قصد داریم به قیمت این نوع گوسفند نیز بپردازید و شما می توانید نرخ ها را به صورت حدودی مشاهده و از آن مطلع شوید. البته در نظر داشته باشید که امروزه با توجه به نوسانات قیمت دام زنده مانند گوساله زنده ،  گاو زنده ، گوسفند زنده ، بره زنده و سایر دامها نرخ ها ثابت نخواهند بود و در هر زمان امکان افزایش و کاهش نرخ ها را شاهد خواهیم بود، اما ما به صورت تقریبی قیمت ها را بر اساس نژاد گوسفندان چند قلوزا اشاره خواهیم کرد و شما در هر زمان و روز جهت اطلاع از قیمت روز گوسفند چند قلوزا  می توانید با بخش فروش ما در ارتباط و نرخدقیق را دریافت و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید.

  • قوچ چندقلوزایی هتروزیگوت : 8 تا 10 میلیون تومان می باشد.
  • میش چندقلوزای هموزیگوت : 20 الی 25 میلیون تومان می باشد.
  • قوچ شیری آواسی : تقریبا 4 تا 6 میلیون تومان است.
  • قوچ چندقلوزایی هموزیگوت : 35 الی 45 میلیون تومان می باشد.
  •  میش شیری آواسی : تقریبا  4 الی 6/5 میلیون تومان است.
  • میش چندقلوزای هتروزیگوت : 8 الی 10 میلیون تومان می باشد.

فروش ژن چند قلوزا

در بالا شما قیمت میش چند قلوزا و همچنین قیمت قوچ چند قلوزا بر اساس نژاد را مشاهده می کنید که از قیمت بالایی نسبت به دیگر گوسفندان معمولی برخوردار است و این نوع گوسفندان بر اساس ظاهر ، وزن ، درصد چند قلو زایی ، ژن خوب و … می تواند با یکدیگر متفاوت باشد بنابراین تمامی نرخ های فوق به صورت حدودی و ثابت نیستند.

بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا

برخی از نژاد گوسفندان چند قلوزا شامل:

 

گوسفند رومانف

گوسفند رومانف

گوسفند نژاد رومانف

این نوع نژاد گوسفند چندقلوزا بهترین نوع در جهان که کاملاً یک نژاد خالص به شمار می رود و رکورد 9 قلو یا بره را به خود اختصاص داده و دارای مشخصات زیر می باشد:

  • وزن میش  ۷۰ الی ۸۰ کیلوگرم ( بالغ )
  • وزن قوچ ۸۰ الی ۹۰  کیلوگرم ( بالغ )
  • میانگین چند قلوزایی نژاد رومانف ۲۸۹ درصد می باشد.
  • داری بلوغ زود رس  در سن ۳ تا ۴ ماهگی
  • رکورد بالاترین نرخ چندقلوزایی در دنیا نسبت به دیگر نژادها
  • افزایش وزن در روز ۲۶۴ گرم ( برای بره های سه و بیشتر از سه قلو )
  • زمان جفت گیری قوچ  رومانف در هفته دهم تا بیستم با 70 الی 80 میش چند قلوزا رومانف نیز می تواند جفت گیری کند.

 

گوسفند سافولک

گوسفند سافولک

گوسفند نژاد سافولک

گوسفندان نژاد سافولک در نتیجه ی زاد و ولد میان میش های Norfolk و قوچ­های Southdown به وجود می آیند و یا اینکه به وجود آمده اند و امروزه در حال نگهداری و پرورش هستند. این نژاد برخلاف دیگر نژاد ها از رشد سریع بره ها برخوردار هستند و یکی دیگر از نژاد گوسفندان چندقلوزا محسوب می شوند و دارای مشخصات زیر می باشد:

  • وزن میش: ۷۵ – ۹۰ کیلوگرم ( بالغ )
  • وزن قوچ بالغ: ۱۲۵ – ۱۳۵ کیلوگرم ( بالغ )
  • میانگین چند قلوزایی نژاد سافولک 160 درصد
  • P.A.T  قوچ های دو قلو ۳۰ روزه ۱۳ کیلوگرم می باشد.
  • افزایش وزن در روز نر های دوقولو 296 الی 300 گرم و افزایش وزن روزانه در سن 30 الی 70 ماهگی حدود 400 گرم می باشد.

 

گوسفند افشاری

گوسفند افشاری

گوسفند نژاد افشاری

گوسفندان افشاری  یکی از بهترین نژاد ها از نظر گوشت مرغوب و همچنین پشم بسیار مرغوب به شمار می آیند و نگهداری از این نوع نژاد بسیار بصرفه تر در راستای تولید گوشت و پشم می باشد همچنین زیستگاه گوسفندان افشاری متعلق به استان زنجان و تکاب می باشد اما با توجه به به صرفه بودن این نوع نژاد می توان امروزه در بخش های مختلف کشور آنها را دید که توسط دامداران و عشایرین در حال پرورش هستند بخشهایی مانند استان کرمانشاه ،  همدان ، آذربایجان غربی ، تهران ، فارس (شیراز) و …

  • گوسفندان افشاری دارای گوشت مرغوب و همچنین پشم عالی می باشند
  • سرعت رشد بالای این نژاد از گوسفندان بالاست
  • داری قدرت دوقلوزایی
  • دارای مقاومت بالا در برابر سرمای زیر صفر
  • و …

 

گوسفند قشقایی

گوسفند قشقایی

گوسفند نژاد قشقایی

یکی دیگر از گوسفندان نژاد ایرانی گوسفندان قشقایی هستند که فصل زاد و ولد این نوع نژاد ها در زمستان و پاییز می باشد و دارای درصد زایش ۸۵ درصدی و همچنین بارداری آنها ۹۶ درصد هستند و از نظر چند قلوزایی می‌توانند تا دو الی سه قلو زایش کنند.

 

گوسفند کردی

گوسفند کردی

گوسفند نژاد کردی

گوسفندان نژاد کردی نیز از نژادهای خوب گوسفندان ایرانی که به دو دسته تقسیم می شود دسته اول تیپ دشتی و دسته دوم را تیپ کوهستانی می نامند و دارای مشخصات زیر هستند:

  • میانگین وزن تولد بره ها ۴ الی ۶ کیلو گرم می باشد.
  • درصد دوقلوزایی 10 درصد
  • دارای میانگین وزن 2 کیلوگرم پشم
  • کارای میانگین وزن شیردهی 20  کیلوگرم

 

گوسفند مهربان

گوسفند مهربان

گوسفند نژاد مهربان

نژاد مهربانی دارای درصد دو قلو زایی 13 می باشد و به عنوان یکی از بهترین نژاد ها از نظر به صرفه بودن در کشور ایران به شمار می رود و آماری که فقط این نژاد به خود اختصاص داده است از دو میلیون ۷۶ هزار و 750 راس گوسفندی که در استان همدان در حال پرورش و نگهداری هستند حدود 40 درصد آنها نژاد مهربانی است تا جایی که نژاد گوسفند مهربانی را با نژاد رومانف تلفیق می دهند. این نژاد در دسته گوشتی و شیری قرار دارد و همچنین زیست بوم آنها همدان و مرز های بین زنجان و کردستان می باشد.

گوسفند چند قلوزا چیست؟

در بالا اشاره کردیم گوسفندان چند قلوزا یا گوسفندان ژنرال قادر هستند همزمان چندین بره را زایش کنند که در انواع نژاد ها هستند اما با درصد های های پایین و بالا و ما در این مقاله به گوسفندان چند قلوزا پرداختیم و همچنان در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید …

همانطور که می دانید قیمت روز گوسفند چند قلوزا بسیار بالاتر از دیگر نژادها برخوردار هستند اما کاملا از نظر نگهداری و سود دهی بصرفه می باشند این امر منجرب پرورش و نگهداری این نوع نژاد ها توسط دامداران گردیده زیرا می توان در عرض 2 سال با نگهداری این نوع گوسفندان میزان تولد و تعداد دام را افزایش داد.

اگر شما هم به دنبال خرید گوسفند چندقلوزا هستید می بایست ابتدا با انواع و همچنین در رابطه با آنها اطلاعات کافی را داشته باشد تا بتوانید بهترین نوع نژاد و ژن دار جهت زایش دو و سه و حتی بیش از این ارقام را تهیه کنید این امر می تواند شما را در راه دام داری و نگهداری بسیار پیش براند و به سود بالایی دست پیدا کنید.

از آنجایی که این نوع نژاد گوسفندان ژن دار قادر هستند زایش چندین قلو را به همراه داشته باشند از قیمت بالایی برخوردار هستند و بر اساس نوع نژاد ، وژن ، نوع ژن و درصد چند قلوزایی قیمت متفاوتی را نیز خواهند داشت تا جایی که دو راس گوسفند ژن دار تا 50 میلیون تومان می رسد اما برخی از نژاد ها هم وجود دارد بین 3 الی 5 میلیون می توان تهیه کرد.

قیمت گوسفندان چند قلو زا بر اساس وزن و ژن

همان طور که از عنوان این بخش و پاراگراف پیداست قیمت بر اساس وزن نیز تعیین می شود و هر چقد وزن بیشتر باشد هزینه بالا و هر چقدر وزن پایین تر هزینه کمتر خواهد بود.لازم به ذکر است که در کنار وزن نرخ بر اساس ژن نیز محاسبه می شود یعی اگر گوسفندی داری ژن با درصد بالا باشد مسلما از نرخ بالایی برخوردار و هر چقدر درصد ژن چند قلوزایی کمتر باشد قیمت هم کمتر خواهد بود.

برخی از گوسفندان داری ژن عالی و درصد چند قلوزایی بالا که امروزه بیشتر خرید و فروش می شود شامل:

  • میش چندقلوزای نژاد هتروزیگوت
  • میش چندقلوزای نژاد هموزیگوت
  • قوچ چندقلوزایی نژاد هتروزیگوت
  • قوچ چندقلوزایی نژاد هموزیگوت
  • میش شیری آواسی
  • قوچ شیری آواسی
  • و …

خرید گوسفند زنده

(فعالبت فروش گوسفند برای ذبح بوده و از تماس جهت \روار بندیو نژادی خوداری کنید )

دامداران پاک به عنوان بهترین و بزرگترین و همچنین معتبرترین مرکز خرید دام زنده ، خرید گوسفند زنده ، بره زنده ، گاو و گوساله در تهران ، حومه و همچنین دیگر استانها آماده دریافت هرگونه سفارشات برا انواع مراسم عروسی ، تولد ، عصد ، عقیقه کودکان ، مراسمات دینی و مذهبی ، عید قربان و … توسط شما مشتریان عزیز و وفادار می باشد. در صوت نیاز به خرید این نوع دام های زنده به صورت تکی و عمده می توانید با بخش فروش ما در ارتباط باشید و بعد از دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان اقدام به ثبت سفارش کنید. ما با خدماتی چون ارسال رایگان دام ، ارسال قصاب مجرب در صورت نیاز مشتری ، ارسال باسکول جهت وزن در حضور مشتری و بسیاری دیگر … در خدمت شما هستیم.

منبع: دامداران پاک
http://peertrainer.com/TeamComments.aspx?GroupID=129392

https://archives.profsurv.com/forum/Professional%20Surveyor%20Magazine%20Discussion/Ask-an-Expert/Re-Issue-in-Dell-Device-that-are-Solve-by-Dell-Support-Number-32295.aspx?a=0&pg=999&m=Successfully%20added%20message

http://roadtrip.yearone.com/2009/10/17x9-aluminum-5-spoke-rally-wheel.html?showComment=1582029155547#c5348356772873696765

https://www.wiziq.com/online-tests/24252-general-knowledge-quiz/dv_36386

http://richscripts.com/downloads/folders/cute-editor-php/entry73533.aspx

http://newrealities.staging.bitxbit.com/articles/2016/10/10/enlightenment-

http://clashofclansbuilder.com/guides/view/1667#anchor

http://www.beingmvp.com/2015/03/diy-fairy-wands-wlinky-funcraftswithmom.html?showComment=1582111609268#c2345795800665378277

  • mobail74 sara

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی